Create a Joomla website with Joomla Templates. These Joomla Themes are reviewed and tested for optimal performance. High Quality, Premium Joomla Templates for Your Site

Hody pro freestyle

Základní hody backhand a forehand již umíte, ale pro zajímavou freestyle sestavu by to chtělo něco víc. Proto jsou zde speciální hody, které se hodně využívají v závodních freestyle sestavách. Diverzita hodů v sestavě přináší body navíc a proto je dobré se kromě základních hodů naučit ještě další, kterými si zpestříte sestavu i tréninky. Není nutné je umět všechny najednou, ale je dobré vědět, že existují. A kdo ví. Možná si časem vymyslíte své varianty a celý svět bude kopírovat váš tríček :-)

Floater

Jedná se o jakýsi nadhoz. Disk letí vzhůru a v nejvyšším bodě se na chvíli "zastaví" a pak opět klesá dolů. Účelem tohoto hodu není vzdálenost, ale výška a vodorovnost. Floater se používá při prvcích jako je over, back vault, leg vault. Základem je vyhodit jej vzhůru tak, aby se netřepotal a letěl plynule. Floater můžete hodit buď backhandovým držením nebo obouruč.
Floater je také důležitý pro další hod - brush.

ČASTÉ CHYBY:
Nedostatečná rotace, disk se díky tomu třepotá. Disk je vyhozen nízko a nebo nemá správný sklon.


 

Roller

Je to jeden z nejjednodušších hodů. V podstatě se jedná o kutálející se disk ve vertikální poloze. Používá se hlavně k motivaci a nebo k odměně psa. Je výborný pro práci se štěňaty, když začínáte hrát frisbee s mladými psy.

Roller se vyhazuje buď backhandovým nebo forehandovým hodem tak, že disk držíte ve vertikální poloze a otočený hranou k obloze. Disk vyhodíte "rolujícím" pohybem směrem k zemi.


 

Upside Down

Jedná se o hod otočený "vzhůru nohama" (backhand, forehand, kuře). Disk odhazujete podobně jako při standartní variantě, jen otočený vzhůru nohama a naklopení disku je také obráceně. Díky tomu, že disky se chovají ve vzduchu jinak, je nutné je vyhazovat hodně naklopené a více do výšky, aby měli šanci se postupně "srovnat" do roviny.

Nejčastější variatny hodu jsou:
hammer - vychází z forehandu a odhazujete jej od hlavy (jako když hážete míčkem) směrem vzhůru. S tímto hodem se dobře míří a je dobrý na procvičování hodů na přesnost např. do kbelíku nebo do kruhu.
backhand - klasický backhand hod, ale disk si chytnete vrchní stranou dolů a naklopení disku je opačné. Vyhazujete jej více nahoru, podobně jako u hammeru.
overhand upside down - jde o overhand wrist flip opět chycení vrchní stranou dolů a náklon je opačný, až téměř kolmý.


Brush

Tento prvek je hodně používaný v lidském freestle, ale hodí se i do psího. Jde o velmí efektní prvek, který když je dobře provedený poukáže na kvalitu a schpnosti hráče. Variatny brushe jsou téměř neomezené. U tohoto hodu není důležité, jak stojíte. Hlavní je disk do dobře nadhodit a dostatečně jej rozrotovat. Na tom záleží následný letový projev. Když disk málo roztočíte, nepovede se vám disk "odpinknout" dostatečně daleko, když si jej nadhodíte křivě, křivě i poletí. U tohto hodu to chce trénink, trénink a zase trénink a nevzdávat to po prvním neúspěchu.

Hand brush - je disk odpinknutý rukou. Pomocí floateru si disk nadhodíte a ve správnou chvíli jej udeříte na hranu, jako by jste mu chtěli dát facku ve směru rotace. Když se vám to povede ve správnou chvíli a ve správném místě, disk by měl z místa, kde si jej nadhazujete odletět rychle pryč. To jestli si disk odpinkáváte správně poznáte i podle bolesti. Při správném brushi by vás neměly bolet ruce. Hand brush si můžete nadhodit buď obouručním floaterem nad hlavu, nebo si můžete nadhodit backhand floater a nechat si jej "spadnout" do poloviny těla a odpinkávat jej od pasu.

Kick brush - je disk odkopnutý nohou. Postup je stejný jako u hand brushe, jen samotné odpinknutí se dělá nohou. U kick brushe je důležité nakopnout disk vnějším nártem nohy, podobně jako když chcete dát točenou střelu ve fotbale. U tohoto "hodu" mají výhodu ti, co umí hrát fotbal a nebo alespoň umí kopat s mičudou. Disk si nadhazujete v mírném předklonu před opačnou nohu, než disk budete nakopávat.

ČASTÉ CHYBY:
Chyb je mnoho, u tohoto hodu je zapotřebí správné načasování a šikovnost. Ale přece jen ty nejčastější: údery (kopy) jsou bolestivé - pravděpodobně je děláte moc brzy a nebo na špatné straně disku. Disk se klepe a lítá všemožně - špatně nadhozené, malá rotace a nesprávně odpinknuté. Chce to nevzdávat se a zkoušet, a zkoušet, a zkoušet.


Thumber

Jde o jakýsi hod - nehod, ale freestyle sestavu zpestří. Jedná se o hod na kratší vzdálenost, proto není nutné disk natáčet a můžete jej vyhazovat ve vodorovné poloze. Při tomto hodu není příliš důležitý postoj, ale ze začátku se vám bude házet lepe, budete-li stát čelem ke směru hodu.

Disk držíme za svislý okra mezi palcem a ukazovákem. Disk si můžete opřít o bříško dlaně/palce - tím si kontolujete sklon. Vyhození disku je jakoby lusknutí prsty. Palcem a pohybem v zápěstí dodáte disku rotaci a jako by jej vymrštíte vpřed.

Padající list

Podobně jako thumber je i padající list hodem na kratší vzdálenost. U tohoto hodu je v začátcích lepší stát čelem ve směru hodu. Disk vyhazujeme ve vodorovné poloze.

Disk držíme za přední hranu disku. Palcem zespodu přidržujeme stabilitu. Disk odhazujeme od pasu - praváci od levé strany, leváci od pravé - pouze trhnutím v zápěstí. Disk se mírně třepotá, protože díky způsobu odhodu nemá dostatečnou rotaci, ale na krátké vzdálenosti se dá hodit i hezký rovný hod.